Warsztaty, mechanika samochodowa i części samochodowe

codzienną eksploatację, ale także rozprawianie się z wszelkimi usterkami, jakie mogą się zdarzyć podczas częstego korzystania z naszego pojazdu. Wszelkie awarie powinniśmy oczywiście zgłaszać w odpowiednich serwisach,

Warsztaty,  mechanika samochodowa i części samochodowe

Naprawy auta w serwisie

Aby nasze auto zawsze było sprawne i gotowe do drogi, powinniśmy w każdej sytuacji zapewniać mu odpowiednią opiekę. Chodzi tu oczywiście o codzienną eksploatację, ale także rozprawianie się z wszelkimi usterkami, jakie mogą się zdarzyć podczas częstego korzystania z naszego pojazdu. Wszelkie awarie powinniśmy oczywiście zgłaszać w odpowiednich serwisach, a ich naprawami koniecznie powinni zająć się specjaliści. Jeśli będziemy podchodzić do tego w odpowiedni sposób, unikniemy zbędnych kosztów dodatkowych napraw oraz zyskamy pewność, że dana usterka nie powtórzy się w najbliższym czasie i to akurat wtedy, kiedy będzie to dla nas wyjątkowo niedogodne. Dobre serwisy dadzą nam pewność, że z naszym samochodem wszystko jest w porządku.


Konstrukcja i praca świec zapłonowych

Iskra powstaje pomiędzy elektrodą centralną (środkową), zasilaną wysokim napięciem i umieszczoną wewnątrz izolatora ceramicznego, a elektrodą (elektrodami) boczną podłączoną do masy poprzez gwintowany korpus świecy. Korpus służy także do zamontowania świecy w gnieździe w głowicy silnika, zapewniając tym samym dobre odprowadzanie ciepła.

Szczelina pomiędzy elektrodami wymaga okresowej kalibracji zgodnie ze specyfikacją wytwórcy.

Szczelina nie może być zbyt duża, bo wtedy iskra nie przeskoczy pomiędzy elektrodami świecy, ani nie może być zbyt mała ponieważ wtedy świeca zostałaby szybko zarzucona (zespawana), czyli obie elektrody zostałyby połączone np. opiłkiem metalu co uniemożliwia przeskok iskry, a co za tym idzie zapalenie mieszanki paliwo-powietrznej.

Każda świeca ma swoją tzw. wartość cieplną. Jest to zdolność świecy zapłonowej do odprowadzania nadmiaru ciepła i utrzymania jej elementów w optymalnym zakresie temperatur. Rozróżniamy tu:

świece zimne - mające duże zdolności do odprowadzenia ciepła - są one stosowane częściej w silnikach chłodzonych powietrzem, oraz w silnikach o dużym wysileniu (wysokie obroty pracy, duża moc jednostkowa silnika - cześciej w silnikach dwusuwowych z uwagi na zwiększoną emisję ciepła)
świece gorące - mają ograniczone zdolności do odprowadzenia ciepła - są stosowane w silnikach wolnoobrotowych, zwłaszcza o małym wysileniu, najczęściej czterosuwowych, chłodzonych cieczą.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_zap%C5%82onowa


Czy naprawa w serwisie będzie droga?

Naprawianie samochodu zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, które w zależności od danego miejsca, będą większe lub mniejsze. Czasem wydaje nam się, że możemy zaoszczędzić na samodzielnych na prawach, jednak w ten sposób nie zawsze uda nam się poradzić sobie ze wszystkimi awariami. Jeśli chcemy, by nasz samochód został naprawiony szybko i profesjonalnie, powinniśmy go oddać do warsztatu, a to może nas nieco kosztować. Mimo, że cena może być w tym przypadku dość wysoka, warto pamiętać, że przecież płacimy tutaj za doświadczenie i wiedzę specjalistów, a ponadto zwykle dostajemy gwarancję, że naprawa będzie przeprowadzona prawidłowo i w razie jakichkolwiek problemów, wszelkie poprawi wprowadzone zostaną na koszt danego warsztatu.



© 2019 http://marica.lukow.pl/