Wtrysk paliwa - z Wikipedii
Wtrysk paliwa ? sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.
Wtrysk paliwa jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym. W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe.
Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne poprzez układ komputerowy.
W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowany jest wtrysk bezpośredni, rzadziej wtrysk pośredni i w tych konstrukcjach silników stosuje się tzw. układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa
Jak poradzić sobie z awarią samochodu?
Jeśli nasz samochód się zepsuł, warto odpowiednio się nim zająć. Możemy zrobić to na wiele sposobów, a jednym z nich jest oddanie auta do warsztatu samochodowego. Taki wybór będzie oczywiście wiązał się z pewnymi kosztami, jednak czasem jest to najlepsze wyjście z sytuacji. Zanim oczywiście to zrobimy, warto przyjrzeć się samodzielnie danej usterce lub poprosić o pomoc znajomych. Być może jest to mała awaria, którą łatwo naprawimy w zaciszu własnego domu i unikniemy dodatkowych kosztów? Nigdy nie powinniśmy podejmować pochopnych decyzji, lecz na początku wziąć pod uwagę różne rozwiązania i dobrze się zastanowić. W ten sposób unikniemy dodatkowych problemów i niedogodności związanych z postojem auta w warsztacie.
O zaletach pompy rozdzielaczowej
Pompa rozdzielaczowa ma wiele zalet w stosunku do pompy sekcyjnej:
precyzyjniejsze niż w pompie sekcyjnej dawkowanie paliwa
mniejsze jednostkowe zużycie paliwa przez silnik
mały stopień rozrzutu dawki paliwa
stateczność pracy (dawka paliwa nie rośnie w miarę wzrostu obrotów)
większa czystość spalin
mniejsza ilość elementów precyzyjnych wymagających dokładnej obróbki
opanowana technologia, dość niska cena
małe rozmiary zewnętrzne (łatwość zabudowy)
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_rozdzielaczowa