Opłaca się jeździć do pracy za granicą busem

ównie w Wielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie

Opłaca się jeździć do pracy za granicą busem

Autobus piętrowy - Wikipedia

Autobus piętrowy ? autobus z dwoma poziomami (piętrami), mieszczący od 60 do 80 pasażerów.

W komunikacji miejskiej wykorzystywany głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewoźnik Dublin Bus posiada 916 autobusów piętrowych1.

Istnieją modele autobusów bez dachu, które wykorzystywane są do obwożenia turystów po większych miastach (np. Londyn, Edynburg, Dublin, Kraków).

Inne wersje autobusów piętrowych znajdują również zastosowanie w komunikacji międzynarodowej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_pi%C4%99trowy


Bus ? najlepszy środek transportu pracowników

Busy to dość niewielkie pojazdy, mogące pomieścić maksymalnie około dwudziestu pasażerów. Takie środki transportu są nie tylko dość komfortowe, ale przede wszystkim opłacalne. Transport busem jest bowiem bardzo tani, jeśli przeliczmy koszty związane z podróżą na jednego pasażera. Nic więc dziwnego, że to właśnie busy są najchętniej wybieranymi środkami transportu służącymi do przewozu pracowników do zagranicznych zajęć. W takich przypadkach koszt podróży musi zostać zminimalizowany tak, aby zysk dla jednego pracownika z takiej wyprawy był jak największy, gdyż jak wiadomo Polacy za granicą często podejmują się wykonywania wielu naprawdę ciężkich zadań.


Autobus miejski - historia

Pierwsze autobusy powstawały na bazie samochodów ciężarowych. Nadwozia były drewniane.

Następnie ustaliła się forma specjalnych nadwozi autobusowych na adaptowanych do tego celu podwoziach z obniżoną w pewnym stopniu przez wygięcie podłużnic nad mostami ? podłogą nadwozie nieniosące lub nadwozie samonośne. Nadwozia autobusów miejskich zaczęły być wykorzystywane także do budowy trolejbusów.

Autobusy miejskie miały przez długi czas te same nadwozia co dalekobieżne i turystyczne. Były to tylko wersje z tym samym kadłubem różniące się jedynie wyposażeniem, gdzie autobus miejski miał drzwi zamykane i otwierane zdalnie (siłownikiem lub ręcznym układem prostowodowym), dużo uchwytów dla pasażerów, oraz mniej siedzeń. Z czasem dodawano więcej coraz szerszych drzwi, a także podniesiono dachy dla poprawienia widoczności dla pasażerów stojących. Jako drzwi sterowane zdalnie stosowane są w autobusach i innych pojazdach komunikacji zbiorowej drzwi składane, odstawiane ? w widłach nośnych ? do wewnątrz (najczęściej) oraz na zewnątrz (zapewniające pełną szczelność). Rozwój nadwozi samonośnych i wzrost poziomu przemysłu spowodował zróżnicowanie kadłubów autobusów dalekobieżnych i miejskich, gdzie te ostatnie miały coraz bardziej obniżoną podłogę (często tylko częściowo), aż do powstania konstrukcji niskopodłogowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski



© 2019 http://marica.lukow.pl/